Hvordan legge til eller fjerne en bruker

Hvem får tilgang:  Dagens styremedlemmer vil automatisk bli opprettet som administratorer. De kan benytte seg av samme profil som benyttes til pålogging på www.styrerommet.net med mulighet til å skrive artikler.


Det er tre nivåer med rettigheter:
* Logget inn: De som skal ha tilgang til områder hvor ikke allmennheten skal ha tilgang.
* Journalist: Artikkelforfattere, de som skal publisere/redigere innhold.
* Administrator: De kan publisere og redigere artikler, opprette menypunkter, legge til brukere og endre utseendet på siden.

 
Slik legger du til ny bruker:

  1. Logg på og velg verktøykasse
  2. Velg fanen «Brukere»
  3. Velg «Bestill ny bruker» eller «fjern bruker»
  4. Fyll ut informasjon i skjemaet.
  5. Velg «Bestill», Forvaltningskonsulenten vil motta informasjon og kunne tildele tilgang

Slik fjerner du en bruker:

  1. Logg på og velg verktøykasse
  2. Velg fanen «Brukere»
  3. Velg «Fjern»
  4. Velg «Fjern» på ønsket bruker

    oppsett_brukereoppsett_brukere

13.09.2016